28 Mayıs 2012 Pazartesi

GELECEĞİN MODA TASARIMCILARI

Geçen hafta Marmara Forum AVM'de BOYNER sponsorluğunda gerçekleştirilen "İSTANBUL MODA ATÖLYESİ"NİN Defilesine katıldım. 11 genç moda tasarımcısı kıyafetlerini görücüye çıkardı. Projenin detaylarına geçmeden önce fikirlerimi belirtmek istiyorum. Tasarımların çoğunu beğendim. Bazı dikiş, işçilik gibi ufak kusurların dışında yaratıcı, trendi ve dinamik bir koleksiyon hazırlamışlardı. Bu gençlerin yaşları 24- 30 arasında değişiyor. Hepsi çok iyi okullarda okumuş, tasarım üzerine yurtdışında eğitimler almış, birçok modaevinin gözdesi olmaya aday pırıl pırıl gençler... Sahneye çıktıklarında heyecanlarını görebiliyordunuz ama bir o kadar da profesyonel bir duruşa sahiptiler. 
Gelelim projenin detaylarına. İSTANBUL TİCARET ODASI (İTO) geçen yıl "İstanbul Moda Atölyesi" adı altında bir proje başlatıyor. Bu proje kapsamında da bu 11 genç tasarımcı seçiliyor ve 4 ay boyunca konusunda uzman tasarımcı öğretim üyelerinin danışmanlığında eğitim görüyorlar. Gördükleri eğitimleri, vizyonlarını ve yaratıcılıklarını birleştirerek hazırladıkları koleksiyonlarını 12-14 Şubat tarihlerinde "PURE LONDON 2012 FUARI'nda sergiliyorlar. Toplam 110 parça... Dünyanın çeşitli yerlerinden modacıların katıldığı bu büyük organizasyonda, gençlerin tasarımları çok beğeniliyor. İTO Başkanı Murat Yalçıntaş'ın açıklamasına göre bu fuardan tüm tasarımcılar siparişle ayrılıyor ve Yalçıntaş bu durumdan son derece gurur duyduğunu belirtiyor. Londra'daki bu başarılı sonuç Türkiye'ye geldiklerinde ciddi bir destekle devam ediyor. İstanbul Ticaret Üniversitesi, Boyner, İstanbul Kalkınma Ajansı, Türkiye Cumhuriyeti Kalkınma Bakanlığı, İstanbul'u dünya moda başkentleri arasında sıralanır hale getirmeyi hedefleyen bu projeye destek verenler. O kadar umut verici ki biz gençler adına böyle projelere destek verilmesi. Ben de başta İTO olmak üzere bu projeye gönüllerini koyarak destek verenleri tebrik ediyorum. Ülkemizi moda sektöründe daha ileriye taşıyacak nice projelerin hayat bulmasını da diliyorum. 

24 kıyafetin sergilendiği defileden birkaçını görebilirsiniz. Hepsini paylaşmak mümkün olmadığı için tasarımcıların isimlerini yazıyorum:) Gülcan Ardıç, Mehtap Kurnaz, Melahat Pehlivan, Meltem Özbek, Nagehan Berber, Ongun Ülker, Özge Nalbantoğlu, Özgecan Ardıç, Sare Ertoğlu, Şiir Ünlü, Vuslat Tunç. Eminim onlar başarılarıyla isimlerinden sıkça söz ettirecekler. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder