2 Mayıs 2012 Çarşamba

BİLGÜN DERELİ İLE MÜCEVHERE YOLCULUK

"Takılarımı tasarlarken, insanların cümlenin sonundaki nokta kadar kendinden emin, mutlu ve tamamlanmış hissetmesini amaçlıyorum." Bu sözler cemiyet hayatının zarifliği, şık giyimi ve her zaman bakımlı görüntüsü ile dikkat çeken ismi Bilgün Dereli'ye ait. Dereli, Akmerkez'deki 'B Point' mücevher markasının yaratıcısı, tasarımcısı. Dereli'nin takı ile yolculuğu çok eskilere dayanıyor.10 yaşında iken annesiyle gittiği Kapalıçarşı'nın kuppeli taş kapısından girdiği anda hayatında yepyeni bir sayfanın açıldığını hissetmiş. Heyecanlanmış, büyülenmiş ve altının parlak sarısında gözleri kamaşarak bir rüyaya dalmış. Şimdi ise bu rüyaları takılarında hayat buluyor. İlham kaynakları ise karşısına çıkan her şey. Trendleri takip etmiyor, yaratım sürecinde içinden ne geçiyorsa onları gerçeğe dönüştürüyor. Aklına gelen fikirleri ya kağıt üzerine, kağıt yoksa ellerine çiziyor. Ama tabii kızları Ayşe, Elif ve Emine Boyner onun en büyük esin kaynakları. "Onlarla fikir alışverişinde bulunuyoruz. Kızlarımla benim tarzım çok farklı olmasına rağmen yaptığım tasarımları çok beğeniyorlar. Üç kız annesi olduğum için çok şanslıyım" diyor kızlarından bahsederken.
Dereli'nin mücevherlerinde sıkça kullandığı taş abanoz, mercan, safir ve ametist. Bu taşlara sarı altın,  pembe altın, pırlanta kimi zaman da elmas eşlik ediyor. Takılarını gizemli, geleneksel ile modernin göz kamaştırıcı ambiyansı olarak tanımlıyor. 




Röportaj yaptığım Bilgün Hanım yeni koleksiyonunu ise şöyle açıklıyor: "Bu yaz mercan, inci, opal gibi taşları kullandım. Koleksiyonun teması ise 'Abricot'. Adını renginden aldı çünkü kırmızı altından pembeye bakan özel bir alaşımla elde ettiğimiz bu renk kayısıya benziyor. Gündüzden geceye geçişi kolaylaştıracak, her yerde ve her tarz kıyafetle takılabilecek bir koleksiyon. İşaret ve başparmağa takılabilecek yalın formda, düz altın yüzükler ve yalın görünümü ile dikkat çeken küpeler var. Bu yaz pırlantayı daha az kullandım. Ama benim en beğendiğim taş her zaman mercan ve pırlanta olmuştur." Röportajı tamamlarken Bilgün Hanım'ın en özel mücevherini soruyorum ve geçmişin izlerine sıkı sıkı bağlı olan bu güzel kadından beklediğim yanıtı alıyorum: "Annemin nikahında ona takılmış yıldız broş ve küpe. Şimdi bende ve benim için çok kıymetli. Bana mücevher yolculuğumda eşlik ediyor her zaman..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder