5 Haziran 2012 Salı

BİLKOM İLE İZMİR GÜNCESİ


Geçtiğimiz hafta digital dünyanın yaşam koçları ile çok keyifli bir organizasyona katıldım. Organizasyonun mimarı digital yaşam dünyasında mucize çözümlere imza atan Apple, Adope ve Graphisoft gibi markaların distrübütörlüğü yapan Bilkom. Etkinlik İzmir'in muhteşem manzarasına sahip Hilton Oteli'nde gerçekleşti. Proje kapsamında iş adamları, basın mensupları, öğretim görevlileri, üniversite öğrencileri olarak 4 salonda gerçekleşen konferanslar ile digital dünya konusunda çok faydalı bilgiler edindik. Şahsen ben hemen her oturuma girdim ve sektörün önde gelenlerinin paylaştığı bilgileri dikkatle dinledim. En çok keyif aldığım sosyal medyada son derece popüler olan gazeteci, yazar Serdar Kuzuloğlu'nun "Ben sana sosyal olamazsın demedim" başlıklı oturumu idi. Sizlerle de bu oturumdan kısa kısa aldığım notları paylaşacağım. Ama önce projenin mimarı Bilkom Genel Müdürü Cömert Varlık ile yaptığım kısa söyleşiyi aktarmak istiyorum. İlki Ankara'da ikincisi İzmir'de gerçekleşen bu etkinlikleri gerçekleştirilme nedenleri "Digital Yaşam Koçluğu" ilkesiyle kitleleri aydınlatmak. Eğitime son derece önem verdiklerinin altını çizen Cömert bakın bu konuda neler diyor: "Birçok üniversitede, 40'a yakın, Apple ürünleri kullanılıyor. Üniversitelerdeki kullanımımız arttıkça içeriğimizi de zenginleştiriyoruz. K12 okulları bizim eğitimdeki önemli projemiz. Ürünlerimizi kullanan kişiler bu konferanslara katılabilir. Bugün yaklaşık 400 kişi var. Bizim için çok önemli bir etkinlik. Çünkü ürünü kullananlarla biraraya geliyor. Artıları eksileri öğreniyoruz. Buradan tüm kullanıcılara şunu söylemek istiyorum :'Gelin bizimle tecrübelerimizi paylaşın.' "
SERDAR KUZULOĞLU

Gelelim Serdar Kuzuloğlu'nun keyifli, eğlenceli geçen sunumuna. Çok önemli bir konuya dikkat çekmek istiyorum. Kuzuloğlu der ki yeni çağın hastalığı "HAYALİ TİTREŞİMLER SENDROMU".  Nedir bu? Malum hepimiz artık, evet kabul edelim, telefon bağımlısıyız.  Aşağıdaki sorulardan 3 tanesine "Evet" yanıtı veriyorsanız geçmiş olsun diyorum:) Ben kendime geçmiş olsun diledim:))) 
Telefonum ya çalarsa? Ya çaldığında açamazsam? Acaba neden mesaj gelmedi? Facebook fotoğraflarıma kim baktı? Facebook'ta kim beni tagladı? Twitter'de neler oluyor? Tühh! Twitter'a giremedim gündemi kaçırdım...  Ne yapacağım şimdi şarjım bitti, kendimi çok çaresiz hissediyorum... 
Bu sendromun altında yatan en büyük korkuyu ise Kuzuloğlu "Yalnız kalamama sendromu" olarak açıklıyor. Şahsen bu kısmına katılmıyorum çünkü sosyal medyayı işim gereği kullanıyor olmama rağmen yalnız kalmayı bir o kadar seviyorum. Çok kalabalık ortamda kalırsam "Yeter!! " diyerek kaçıyorum hatta:)) Son olarak ünlü gazetecinin araştırmasını paylaşmak istiyorum: Normal bir insanın bir günde aldığı ortalama karar tam 300. Hadi bakalım, siz verin kararlarınızı ben kaçıyorum:)))




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder